Oswald siyah 1953 Morris Minor'dur. Ancak fosil yakıt içen kalbini geri dönüştürülmüş bir elektrik motoruyla değiştirdikten sonra bir fare kadar sessiz.

Daha önce, otomobilin 68 yaşındaki benzinli motoru, diğer birçok sesi maskelerdi. Ancak Londra'da Thames'in yanında araba kullanırken duyabileceğiniz tek şey birkaç gıcırtı, motosikletlerin ve diğer trafiğin hızlanması.

Elektrikli araçların şık ve fütüristik imajı değişiyor.

Oswald, eski gaz meraklılarını hurdadan kurtarmaya yardım etme görevinde olan, onu pil gücüne dönüştüren ve 2017'de London Electric Cars adlı bir şirket kuran Matthew Quitter adlı bir adama ait.

Vauxhall'daki bir demiryolu kemerinin altındaki bir garajda çalışan şirket, klasik otomobillerdeki içten yanmalı motorları, aksi takdirde hurdaya çıkacak olan elektrik motorları ve pillerle değiştiriyor.

Bu parçalar tipik olarak, Teslas ve Nissan Leafs gibi sigorta şirketleri tarafından iptal edilen ancak motorları ve pilleri hasar görmemiş olan çökmüş EV'lerden gelir.

Bay Quitter, "Biz nihai geri dönüşümüz" diyor.

Gözden kaçırmayın

450 bin dolara uzay bileti 450 bin dolara uzay bileti

Firma şu anda dönüşüm başına yaklaşık 20.000 £ ücret alıyor, bu yüzden ucuz değil. Ancak şirket, daha fazla insan için uygun fiyatlı hale getirmek için bu maliyeti 5.000 sterline indirmeyi hedeflediğini söylüyor.

Birleşik Krallık hükümeti şu anda yeni bir elektrikli araç satın alma maliyetine 2,500 sterlinlik bir hibe sunarken, Bay Quitter, dönüşümler için hibe vermeyi de düşünmeleri gerektiğini söylüyor.

"Milyonlarca eski [benzinli ve dizel] arabayı yollarımızda boşa harcamak bir felaket ve hükümetlerin EV indirimleri hurdaya çıkmayı teşvik ediyor" diyor.

"Hükümetin, fiyatları hâlâ çok yüksek olan hammaddelere sahip hurdaya çıkarılan EV pillerini kullanmak için ucuz eski arabalarda uygun fiyatlı dönüşümler sunması gerekiyor" diye ekliyor.

Eski arabaları elektrik enerjisiyle çalıştırmak için dönüştüren başka bir firmayı yöneten Steve Drummond - Oxford merkezli Electrogenic - aynı fikirde.

"Teşvikler yeni EV'ler satın almaktır, ancak bu, motoru değiştirebilecekken bütün bir arabayı çöpe atmak demektir" diyor.

Ulaştırma Bakanlığı sözcüsü konuyla ilgilendiğini söyledi: "Akü ile araçların güçlendirilmesi gelişmekte olan bir pazar ve yeşil seyahat araştırmacılarıyla çalışıyoruz."

FİNANSAL TEŞVİKLER GELİYOR

Bu arada elektriğe dönüştürülen klasik otomobiller de bazı finansal teşviklerle geliyor.

Tüm klasik arabalar gibi (şu anda Birleşik Krallık'ta 8 Ocak 1981'den önce üretilenler olarak sınıflandırılmaktadır), ticari amaçlarla kullanılmadıkları takdirde yol vergisinden muaftırlar.

Ayrıca, klasik araba sigortası, en azından araç fazla kilometre yapmıyorsa, genellikle ucuzdur. Bununla birlikte, sigorta sağlayıcınıza, kaputun altında aracı önemli ölçüde daha hızlı hale getiren bir Tesla motorunun olduğunu söylerseniz, oranlar keskin bir şekilde yükselebilir.

Kesin olan şu ki, eski bir arabayı elektrikle çalışacak şekilde dönüştürmek, yeni bir elektrikli araba yapmaktan daha az karbondioksit (CO2) üretiyor.

Birleşik Krallık'ın devlet tarafından finanse edilen Zemo Ortaklığı (daha önce Birleşik Krallık'ın Düşük Karbonlu Araç Ortaklığı olarak adlandırılıyordu), yeni bir tamamen elektrikli otomobilin kullanım ömrü boyunca tipik olarak 18 ton CO2 ürettiğini ve bunun %46'sının üretilirken ortaya çıktığını söylüyor . Bu, standart bir benzinli araç için 24 tona eşittir.

Bay Quitter, belirli bir arabayı ve modeli daha önce dönüştürme deneyimine sahip olup olmadığına ve bir müşterinin istek ve özelliklerinin karmaşıklığına bağlı olarak, bir dönüşümü gerçekleştirmenin üç ila altı ay sürdüğünü söylüyor.

Oswald'ın 40 millik bir menzili var, Bay Quitter'in dediğine göre Londra'da bir haftalık sürüşe değer ve ücreti 1 sterlin.

Bununla birlikte, bazı klasik otomobillerin elektrik dönüşümüne diğerlerinden daha uygun olduğunu da ekliyor. Aston Martins, görünüşe göre zorlu çünkü hafif ve çevik yapıları "henüz elektrikle yapılmadı", Bentleys ve Rolls-Royces ise "sorunsuz sürüş için üretildikleri için elektrikli olacak şekilde üretildi".

Bu arada, eski üstü açık Jaguar müşterilerinin artık "dumanlarının sisi içinde dolaşmak" zorunda kalmadıkları için elektriği tercih ettikleri söyleniyor.

Electrogenic'te Bay Drummond, eski Minis ve Land Rover'ların dönüştürülecek en ucuz klasik otomobiller olduğunu söylüyor.

Bir ömür boyu araba aşığı - Bay Drummond'un ilk işi, Birleşik Krallık Ulusal Motor Müzesi'ndeki mutfaklarda bulaşık yıkamaktı. Ancak şimdiye kadar üzerinde çalıştığı en heyecan verici projelerden birinin, elektrikli bir Morgan spor otomobilinin dünyanın ilk versiyonunu yaratmak olduğunu söylüyor.

Firması şimdi Glastonbury Festivali'nin tüm Land Rover'larını elektrik enerjisine dönüştürüyor.

"Arabaları sadece korunmak için değil, kullanılmak üzere yapıyoruz" diyor. "Çoğu [benzinli] klasikler insanları eve zar zor götürüyor, ancak [sürüş] menzillerini artırıyoruz ve onları erişilebilir hale getiriyoruz.

"Sadece motor sesini sevenler uyanmalı ve kahvenin kokusunu almalı."

Ancak bazı klasik otomobil meraklıları için elektrik dönüşümü saygısızlıktır.

İngiliz Tarihi Araç Kulüpleri Federasyonu direktörü Wayne Scott, "İnsanların arabalarıyla ne yapacaklarını asla dikte etmesem de... İnsanlara mirasımızı dönüştürerek değiştirmenin etkileri hakkında düşünmelerini tavsiye ediyorum" diyor.

"Motorun müziği, otomobil deneyiminin bir parçası ve onu özel yapan şey. Bunu yeniden takmak, en iyi Rolling Stones albümünü alıp Casio klavyesinde yeniden yapmak ve insanlara aynı deneyim olduğunu anlatmaya çalışmak gibidir. "

Triumph TR8'in dört litrelik motoru elektriğe dönüştürülürse, bunun "herkesin hayret ettiği, ateş püskürten, gürleyen bir canavarı tıkırdayan, cereyanlı eski bir arabaya dönüştüreceğini" de ekliyor.

Ulaştırma Bakanlığı'na göre, Birleşik Krallık'ta tarihi arabaların kat ettiği yıllık mesafe, ülkenin motorlu taşıtlarının toplam kilometresinin % 0,25'inden az. Bay Scott, bu istatistiğin çevresel nedenlerle klasikleri elektriğe dönüştürmeye gerek olmadığını gösterdiğini savunuyor.

Ancak üst düzey elektrikli otomobil dönüştürme firması Lunaz'ın kurucusu David Lorenz, klasik otomobil endüstrisinin "onları alakalı hale getirmek için neler yapabileceğimizi düşünmesi gerektiğini... uygulanabilir, sürdürülebilir bir olasılık" olduğunu söylüyor.

DAVİD BECKHAM DA DÖNÜŞTÜRDÜ

Firması eski futbolcu David Beckham'dan yatırım aldı ve elektrikli bir Rolls-Royce için 500.000 £'a kadar ücret aldı.

Bay Lorenz, "çok daha sürdürülebilir uygulamalara yönelik küresel baskının" "davranışları yeniden dengeleme zamanının geldiğine dair gerçek bir his" yarattığını söylüyor.

"Bunlar çok fazla tehdit altında olan güzel nesneler ve genç sürücülerin korumak ve bu arabaların mirasını [elektrikli hale getirerek] daha da ileriye götürmek istedikleri bir his var."