Kamuoyuyla paylaşılan Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı kapsamında hazırlanan Ulaştırma 2053 Vizyonu raporlarında Kahramanmaraş’a ulaşacak Hızlı Tren’le ilgili 2 ayrı planlama olduğu ortaya çıktı.

İlk hızlı tren hattı için yapılan planlamanın 2019-2023 yılları arasında Pazarcık’ın Narlı ilçesine kadar, merkeze yönelik 2. Planlamanın ise 2026-2035 yılları olarak yapıldığı belli oldu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun açıkladığı rapora göre, Kahramanmaraş’a yapılacak YHT demiryolu yatırımlarının hatları ve planlanan yıllar şöyle:

2019-2023

Ankara-Sivas, İzmir-Ankara (İzmir-Afyon kesimi), Halkalı-Kapıkule Adana-İncirlik-Toprakkale

Gözden kaçırmayın

Aslanbey Caddesi büyükşehir’le yenileniyor Aslanbey Caddesi büyükşehir’le yenileniyor

Toprakkale-Bahçe-Nurdağ-Başpınar.

2026-2035

Çetinkaya-Malatya, Eskişehir-Afyon, Afyon-Burdur, Burdur-Antalya, Kayseri-Aksaray, Çorum-Merzifon

Merzifon-Samsun, Delice-Kırşehir, Kırşehir-Aksaray, Aksaray-Şereflikorçhusar, Nurdağı-Kahramanmaraş, Gaziantep-Şanlıurfa, Şanlıurfa-Mardin, Erzincan-Erzurum, Erzurum-Kars, Malatya-Elazığ, Elazığ-Diyarbakır, Kars-Dilucu

hizli-tren-2

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından açıklanan plana göre 2053’e kadar 44 il daha hızlı trenle tanışacak.

Böylece hızlı trenin ulaşacağı il 52’ye çıkacak. Ankara-İstanbul arasına kesintisiz ‘Süper Hızlı Tren” hattı kurulacak. Rize ve Trabzon gibi Karadeniz iller de hızlı trene kavuşacak. Konuşmasına “Şimdiye kadar nasıl durmadıysak, bundan sonra da bizi kimse durduramaz. Devlet aklıyla hazırlanmış, ülkemizin önünü açacak 30 yıllık planlarımız hazır” diyerek başlayan Karaismailoğlu 2053’te Türkiye’deki araç sahipliğinin 2019’a göre yüzde 242 artacağını, GSYH’nin 2053’te 11 trilyon 240 milyar liraya ulaşmasının öngörüldüğünü, nüfusun 112,61 milyon olmasının beklendiğini söyledi.

Öncelik demiryolu

Bu verilere göre planlama yaptıklarını anlatan Karaismailoğlu yolcu taşımacılığında 2053’te trenin payını 6 kattan fazla artırmayı hedeflediklerini söyledi.

Karaismailoğlu “Böylece kara yolunun 2023’te yüzde 71’in üzerine çıkacak yük taşımacılığındaki oranını, 2053’te yaklaşık yüzde 15 düşürmeyi hedefliyoruz. Bu rakamlar aynı zamanda karbon salımının ciddi anlamda azaltılması anlamına geliyor” açıklamasında bulundu.

Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı’na göre, 2053 yılına kadar 6 bin 196 kilometre hızlı tren hattı, 1.474 kilometre konvansiyonel hat, 622 yüksek hızlı tren hattı ve 262 kilometre çok yüksek hızlı tren hattı olmak üzere 8 bin 554 kilometrelik demiryolu hattını tamamlamayı öngördüklerini belirterek, 2053 yılına kadar demir yolları ile ilgili planlamaları hakkında bilgi verdi.

Mevcut yüksek hızlı tren hatlarına ilave olarak 2053 yılına kadar tamamlanacak 622 kilometrelik yüksek hızlı tren hattının 546 kilometresini önümüzdeki yıl tamamlayacaklarını bildiren Karaismailoğlu, şunları kaydetti: “Ülkemizde yolcu ve yük taşımacılığında demir yollarının payının artırılması adına bu haberi çalmayın, atılan adımlardan biri olan hızlı tren hatları, 2053 yılına kadar önemli derecede yaygınlaşacak, hızlı trenlerle bağlı il sayımız 8’den 52’ye çıkacak”

Bakan Karaismailoğlu’nun açıkladığı rapora göre, Türkiye’de yapılacak demiryolu yatırımlarının hatları ve planlanan yıllar şöyle:

Hayata geçirilecek YHT ve hızlı trenler

2019-2022

Karaman-Ulukışla, Konya-Karaman, Bursa-Osmaneli, Bandırma-Balıkesir

2019-2023

Ankara-Sivas, İzmir-Ankara (İzmir-Afyon kesimi), Halkalı-Kapıkule Adana-İncirlik-Toprakkale

Toprakkale-Bahçe-Nurdağ-Başpınar.

2023-2029

İzmir-Ankara (Ankara-Afyon kesimi), Bandırma-Bursa, Aksaray-Ulukışla,

3. Havalimanı-Çatalca.

2024-2030

Adapazarı-Gebze-Halkalı, Ulukışla-Yenice, Aliağa-Çandarlı-Bergama,İstanbul-Ankara (Süper HT),

Sivas-Erzincan, Yerköy-Kayseri, Bursa-Gemlik, Mürşitpınar-Şanlıurfa, Konya-Seydişehir-Antalya, Balıkesir-Bergama, Adana-Mersin, Delice-Çorum, Sivas-Çetinkaya, Aksaray-Konya, Selçuk-Ortaklar-Aydın, Aydın-Denizli.

2026-2035

Çetinkaya-Malatya, Eskişehir-Afyon, Afyon-Burdur, Burdur-Antalya, Kayseri-Aksaray, Çorum-Merzifon

Merzifon-Samsun, Delice-Kırşehir, Kırşehir-Aksaray, Aksaray-Şereflikorçhusar, Nurdağı-Kahramanmaraş, Gaziantep-Şanlıurfa, Şanlıurfa-Mardin, Erzincan-Erzurum, Erzurum-Kars, Malatya-Elazığ, Elazığ-Diyarbakır, Kars-Dilucu

2034-2051

Nusaybin-Cizre-Silopi-Habur, Siirt-Kurtalan, Adıyaman-Gölbaşı-Kahta, Erzurum-Rize, Erzincan-Trabzon

Tokat-Turhal.

Hat uzunluğu 415 km

Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre; Erzincan-Erzurum-Kars Hızlı Tren Hattı 415 km uzunluğundaki yeni çift hatlı, sinyalli ve elektrikli 200 km/sa hıza uygun Erzincan-Erzurum-Kars projesinde proje hazırlama çalışmaları devam ediyor. Erzincan-Erzurum-Kars Hızlı Tren Hattı’nın tamamlanması ile Edirne’den Kars’a uzanan doğu-batı koridor tamamlanacak.