Firma  ortağı Fuat Çarıkçı, pandeminin sadece sağlıklı yaşam ve tedbirleri konusundaki duyarlılığı değil tüketim alışkanlıklarını da değiştirdiğini bildirdi.

Pandemide konutlarında daha fazla zaman geçiren insanların konut konusundaki tercihlerinin de değiştiğini belirten Fuat Çarıkçı, “Her  ne kadar ülkemizin imar altyapısı uygun olmasa da , zaten kısıtlı olan arsa sorununu gün yüzüne çıkardı. Başta yatay mimari ve bireysel yaşam ön plana çıksa da hemen akabinde dünya piyasalarını sarsan  çarpıcı bir ekonomik kriz hane halklarının alım gücünde de  ciddi kayıplara sebep oldu. Bu sebeple konforlu ama bulunduğumuz bölgenin alışkanlıklarının aksine daha küçük metrekareli evleri tercih etmek zorunda kaldık” dedi.

 Alimoğlu Yapı Metal San. Ve Tic. Ltd. Şti. olarak yüksek standartta ama bir o kadar da alım gücüne göre ulaşılabilir bir projeyi hayata geçirmek konusunda çalışmalar yaptıklarını anımsatan Fuat Çarıkçı, “Bu çalışmalar neticesinde Mavi Ladin Evlerinde tüketicinin ulaşılabilir lüksü yaşamasını hedefledik. 3,5 +1 (giyinme-soyunma odalı) Brüt 165 m2 olan projemizde enerji maliyetleri düşük tam mantolama yapılmış, bölgenin deprem hareketliliğine dayanıklı, güvenlikli, asma tavan led aydınlatmalı, vestiyer, giyinme odası dolabı ve mutfakta özel dizayn edilmiş dolapları, büyük ebatlı granit seramiklerle imal edilen ıslak hacimleriyle,  sosyal donatı alanlı ve spor tesisli bu projeyi halkımızın ilgisine sunuyoruz” bilgisini verdi.

Şehrin Boğaziçi bölgesinde yeni bir mimari anlayışla gerçekleşecek olan projelerinin okul, pazaryeri, cami , taziye evi, market ve şehir içi ulaşım altyapısı  gibi günlük yaşantının içinde olduğuna vurgu yapan Çarıkçı, şunları kaydetti:

“Birey olarak en çok ihtiyaç duyduğumuz alanlara komşu olmasının yanında; bulvar üzerindeki konumu sayesinde  geri getiremediğimiz zamanı  tasarruf etme konusunda çok önemli avantajlar sunacaktır. Şehrin içinde ama bağımsız ve izole hayatı yaşayabileceğiniz Mavi Ladin Evleri yeni komşularını bekliyor. Sürdürülebilir projeler ülkemizin kaynaklarının doğru kullanılmasını ve uzun yıllar yaşanacak mekanlarda doğru komşuluk ilişkileriyle öze dönüşü sağlayacaktır.”

SEKTÖRÜN BEKLENTİLERİ

Fuat Çarıkçı, her sektörün olduğu gibi inşaat sektörünün de sorunları bulunduğuna dikkati çekerek, şöyle devam etti:

Kuzu etine zam yağmuru! Kuzu etine zam yağmuru!

“Benim devlet büyüklerimizden beklediğim sermaye rasyosu büyük olan bu sektörü daha fazla düzenleyici bir piyasa altyapısına kavuşturmak için çaba göstermeleri. Şahsi olarak 30 yılı aşkın bir süredir sektörün içinde olan birisi olarak: yakın zaman dilimi içinde çalışmasını bitireceğim ön çalışma raporunu da ilgililerin görüşlerine sunacağım. Bu çalışma günlük geçici çözümler yerine sürdürülebilir bir inşaat sektörü için elzem olacaktır.  Tüm bunların yanında yakın gelecekte tanıtımını yapacağımız Kahramanmaraş’ın ve bölgenin önemli bir ihtiyacı karşılayacak yepyeni bir projenin de müjdesini şimdiden vermek istiyorum.”

YENİ NESİL AVM; UZUN ÇARŞI

Covid-19 salgınının  artık kapalı mekanların güvenli olmadığını gösterdiğine dikkati çeken Fuat Çarıkcı, şöyle devam etti:

“Her ne kadar yağmur soğuk ve sıcak zamanlarda korunacak bir yer olsa da konu sağlık olunca kapalı mekanlar hayatımızı daha fazla tehdit eder hale geldi. Aslında 2018 yılında bu projeye başlarken kentin yeni yaşam alanlarında her zaman olduğu gibi farklı bir şey nasıl yapabiliriz diye yola çıkmıştık. Daha ilk sözleşme aşamasında da bölgenin çarpık yapılaşmasının çözülmesi için yapılacak kentsel dönüşüm projesi ile beraber yüklenilen projenin mali yükünün fazla olması bizi daha katma değerli bir proje yapmaya zorladı. Kahramanmaraşın ilk ve tek prestij caddesinde yapılacak proje detayları itibarı ile de şehrin içinde ilk ve tek olmalıydı. 6000 m2 kapalı alan ve 30m2 -475 m2 arası 46 bağımsız bölümden oluşan yeme içme ( dönerci, kebapçı, pide fırını, çiğköfteci, kahveci,  yöresel tarhana ve şıra ürünleri) , beyaz eşya, elektronik, ev tekstili, halı, züccaciye , elektrkli ev aletleri,  eczane, dermatoloji kliniği, unlu mamuller ve pasta , bay bayan iç giyim, çocuk giyim, kuyum ve pırlanta, market , telekominikasyon , kasap, tütün shop, parfümeri, optik, ev aksesuarları, kırtasiye ve oyun salonları  gibi birbirinden bağımsız ve her ihtiyaca cevap verecek şekilde Starbucks, Migros, Soulmate Coffee, Turkcell, Karaca, Kaşmir Halı, Beko, Schafer, Sina Pırlanta gibi ulusrarası, Komagene , La Cartera gibi ulusal markaları da bünyesinde bulunduran ve Açık AVM konseptinde yapılan Uzun Çarşı hukuksal altyapısı, yönetim planı ve ortak mekanlarda beraber hareket etme konseptiyle şu anda da yegane olmasını muhafaza ediyor.”

Fuat Çarıkçı, Uzun Çarşı’nın bir kentsel dönüşüm projesinden  çok, daha  şimdiden Kahramanmaraş gençliğinin  ve ailelerinin yeni buluşma noktası olma özelliğini kazandığını sözlerine ekledi.

Editör: Okebeli83 Okebeli83